דף הבית        אודות         גלריות      צור קשר          חשבון אישי


על האתר
איך משתמשים
מי אנחנו
צור קשר
תעודת זהות
חזון ביה``ס
תקנון ביה``ס
דבר המנהל
מידעון
לוח צלצולים תשע"ה
תכנית טיולים תשע"ד
לוח טקסים וטיולים תשע``ד
סל תרבות
להורים - מידע תשע"ד
דפי מידע תשע"ד
לוז תשע"ד
טופס פרסום באתר
לוח חופשות תשע"ד
לוח צלצולים תשע"ד
המיוחדים שלנו
מלב אל לב
הכוכבים שלנו
קדימה כייף
השתלבות בשותפות
העשרה
חיות וחיוכים
חברת הילדים
קהילה ירוקה
מרחבי מקצוע
מתמטיקה
מולדת
מחשבים
אנגלית
השתלבות בשותפות
בית ספר ניסויי
כיתות תקשורתיות
מרחבי כיתה
עיתון תשע"ד
עיתון תשע"ד א'
לעיתון תשע"ג
לעיתון המודפס תשע"ג
עיתון מתמטי
חידות ואתגרים
מתמטיקאים מפורסמים
חוויות מתמטיות
חידות-השבחה
יום שיא בחינוך המיוחד
יום שיא בחינוך המיוחד
קיוסקדימה
אות הלב תשע"ג
יחס חיובי לבעלי חיים
ציורי ילדי שכבת ה
ילדים כותבים
תצלומים מספרים
יחס חיובי לבעלי חיים - טלפונים לסיוע
פורומים כיתתיים
מצעד הספרים תשע"ד
הנחיות מצעד הספרים
רשימת ספרים א'-ג'
רשימת ספרים ד'-ו'


כל הדפים

השתלבות בשותפות

בית ספר ניסויי

``קדימה`` בי``ס ניסויי


"ללמד זה בעיקר להקשיב
  וללמוד זה בעיקר לדבר".
 
                       דבורה מאייר

 

 

בית ספר יסודי ממלכתי "קדימה"

השתלבות בשותפות

 

יצירת השתלבות בין כל באי ביה"ס, תוך התייחסות  לצרכים המיוחדים של התלמידים, המורים וההורים. השיח המשותף בשבילי הלב- מאפשר לכולם להצליח ולהשתלב.

 

שם הפעילות - השתלבות בשותפות – שיח  משותף של מורים, הורים וילדים כמקדם השתלבות מוצלחת של ילדים בבית הספר.

תיאור – הפיכת בית הספר למרכז חינוך משותף של מורים הורים ותלמידים (כל אחד בתחומו), בכדי ליצור בסיס משותף לשיח. השיח הוא האמצעי המרכזי לקיום ולמימוש השותפות שהיא תנאי הכרחי להשתלבות מוצלחת של הילדים בבית הספר ולקידום השגת מטרות חינוכיות של ביה"ס ושל הבית.

אנו מאמינים שההשתלבות היא באחריות צוות ביה"ס, ושהמורה הוא המשאב העיקרי בתהליך החינוכי, ולכן יש להשקיע בהכשרתו ולהפכו ל"מורה מומחה".

 

צוות ניסויי "קדימה"- תש"ע

יוזם הניסוי החדש: חלואני יוסף

מובילת הניסוי: לזר מירב
חברים בצוות הניסוי : אילנה אוסלנדר, תמר לידרמן  וד"ר אליעזר יריב כיועץ אקדמי.

מרשתת גף ניסויים : מירב גורן.

 

בית-ספר ניסויי אידיאלי

א. בית-ספר המסוגל לפתח רעיון חדשני- הלכה למעשה.

ב. הרעיון בעל חשיבות למערכת החינוך, וניתן ליישמו ללא עלות נוספת.

ג. בית-הספר מצליח להרחיב ולהכליל את פיתוח הרעיון, לרעיונות נוספים ולכלל בית-הספר.

ד. תוך כדי פיתוח הניסוי בית-הספר צומח ומשתפר ללא סוף.

ה. בית-הספר מוכיח מחויבות, מכוונות ויכולת להפצת הרעיון הניסויי במערכת החינוך.

 

תהליך התפתחות בית הספר הניסויי:

העלאת רעיון לניסוי ופיתוחו בצוות מצומצם.

הרחבת הניסוי לכלל בית-הספר.

השתפרות מתמדת בבית-הספר.

מחויבות ויכולת גוברים ל"מכוונות החוצה".

 

בית ספר "קדימה" חרט בשנים האחרונות על דגלו
את עקרון -
 
 ההשתלבות והשותפות.

 

הרציונל על-פי שתי גישות אידיאולוגיות:

©     שוויון -  'כיום הפרקטיקה החינוכית מבוססת על ההנחה ששיטת חינוך אחת טובה לכול ועתידה לבטל את הניגודים בחברה. אולם הולך ומתברר לנו כי ההבדלים בין הצעירים, צרכני החינוך הפורמאלי, מחייבים גישה דיפרנציאלית, ורק היא עשויה להבטיח לכולם שוויון בתחרות הצפויה להם בכניסתם לחברה. הגישה הדיפרנציאלית משמע ניסיון להתאים לתלמידים שונים זה מזה חינוך המתאים לכל אחד מהם ומקדם את כולם, היא בעייתית מאוד. לכאורה היא מצטיירת כבלתי שוויונית בעליל, ולמען האמת פועלים בה גורמים שעלולים לעשותה כזאת, אך אין דרך אחרת לקדם שוויון באמצעות חינוך' (לם, 2002, 184)

 

©     אידיאולוגיה של אינדיבידואציה - בהנחה שלכל אדם זכות שווה לקבל חינוך טוב ולמרות השונות הטבעית שיש בין בני אדם בית הספר שואף לקדם כל אחד על פי יכולתו ועל פי צרכיו. בית הספר מאמין שעליו לדאוג לקדם באופן פעיל את אלה שנקודת הזינוק שלהם – פסיכולוגית וסוציאלית - נמוכה מזו של אחרים.

 

מטרות הניסוי:

©     התייחסות דיפרנציאלית לכל תלמיד, בהתאם לצרכיו, כישוריו ומצבו - ביה"ס קדימה שואף להתייחס לכל ילד באופן הוליסטי, לזהות את נקודות החוזק שלו, שישמשו מנוף להצלחתו, ולטפל בצרכיו המיוחדים (רגשיים, חברתיים, התנהגותיים ואקדמיים).

©     להגביר את ההשתלבות של כל ילד בבית הספר, באמצעות ההתייחסות האישית וגם באמצעות שינוי התקשורת.

©     לשנות את דפוסי התקשורת בבית הספר – מתקשורת היררכית המקובלת בבתי ספר,  אנו שואפים לממש את השוויון והשותפות באמצעות שיח והידברות בין המורים, ההורים והתלמידים.


עקרונות מנחים של הניסוי:

 

עקרון על

1.     עקרון שוויון ההזדמנויות:
לכל ילד זכות שווה להצליח ולמצות את עצמו על פי כישוריו גם אם הוא נחשב לאחר ושונה. מתן אפשרות להתייחס לצרכים מיוחדים של ילדים במסגרות החינוך הרגילות (חוק השילוב).

עקרונות נוספים

2.     עקרון השונות:
התייחסות לשונות כערך וכאתגר ולא כבעיה.    
השונות כמקור לצמיחה והתפתחות של כל אוכלוסיית ביה"ס: תלמידים, מורים והורים.
טיפוח השונות בעידן של חינוך לסטנדרטים.

3.     עקרון השותפות:
ברית בין ההורים למורים - ההורים והמורים צריכים לשתף פעולה ולתמוך אלה באלה תוך חיפוש המיטב שבצד האחר, בכדי שאפשר יהיה להעניק את המיטב לילדים.
המורים, ההורים והתלמידים הם שותפים בתהליך החינוכי בביה"ס וצריכה להיות ביניהם מערכת יחסים הדדית, רצונית ומוסכמת. כל אחד מהם צריך להיות מומחה בתחומו, כך שיתנהל ביניהם שיח מומחים.

4.     עקרון ההשתלבות:
הפיכת תהליך השילוב של כל הילדים בביה"ס לתהליך של השתלבות – תהליך של יחסים הדדים.
שילוב אחראי – בכדי שתהיה השתלבות מוצלחת של הילד בביה"ס, יש להפעיל שיקול דעת מקצועי כך שההשתלבות לא תהיה בכל מחיר.

5.     עקרון ההתאמה:
התאמת  תפקידי המחנך בביה"ס והתאמתם לצרכים של הילדים.
התאמת  המסגרות והמבנה הארגוני של ביה"ס  והתאמתו לצרכים של הילדים,
המורים וההורים.
התאמת  תהליכי הוראה-למידה- הערכה  והתאמתם לצרכים המשתנים של הילדים.

 

מושגים מרכזיים:

השתלבות

שותפות

הדדיות

התקרבות-היכרות-הבנה

הקשבה (לעצמי ולזולת)

מורה מומחה – ליצירת שותפות, ליצירת השתלבות

תהליכים מקבילים

צרכים מיוחדים של ילדים

 

דרכי פעולה:

מעגלי שיח – זו השיטה שנועדה להפוך את התקשורת בבית הספר למשתפת ומשלבת.

 

רצף פעולות הלמידה – התקרבות –היכרות - הבנה.
זוהי שיטת למידה שיש לה צדדים אקדמיים שנמצאים כעת בפיתוח ויש לה צדדים חברתיים שמשפרים את השילוב בבית הספר.

 

תוצאה מצופה:

להשתלב בצורה מוצלחת בבית הספר - מתן אפשרות לכל באי בית הספר להרגיש שייכים ולהשתלב בצורה מוצלחת, תוך כדי התקדמות מהמקום בו הם נמצאים.

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share
בית ספר ממלכתי ניסוי קדימה
כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר