דף הבית פסגה
שער
צור קשר
רשימת הסקרים
הוסף למועדפים


מילים מילים
פעלים לגיל הרך
מילה בתוך מילה
הפכים
הקניית קריאה
השווא
שורוק - קובוץ
הבנת הנקרא
עצור בטרם תקרא!
תן כותרת
כיצד אבין מילה קשה?
ספרות והבעה
המסע בעקבות "האיש הירוק"
חיים נחמן ביאליק
טבע בשיר
"לך ספר לסבתא"
הסיפור העממי
מאפייני הסיפור העמ
מה למשל?
טחנות הצדק טוחנות
דור לדור יביע אומר
ייחודו של יוצר
הכרות עם ספר וסופר
התבנית הסיפורית
הספרות ההיסטוריה ומה שבניהן
ניתוח שיר שלא נלמד
מסע אל עצמי
לשון
עקיף? ישיר?
דבר אלי במשפטים...
תיקוני לשון ושיפור הסגנון
תואר השם
הפועל
משימת סיכום
חשבון
היכון הכן חשבון
היום הוא האתמול של מחר
המספרים 0-5
בממלכת 6
המספר 10
על הכיף כפל
בארץ כפוללה
שברים פשוטים באמת
פשוט שבר
דרך הקווים
מתמטיקה
שני צעדים אחורה, צעד אחד קדימה
"מה הבעיה?"
תופסים כיוון
מודדים אותו...
משפט פיתגורס
הסודות של פיתגורס
גידול ודעיכה
מחשבים שישים
גאומטריה
אוריגמטריה
מדעים
מערכת העיכול
מופעי הירח
רכיבי התזונה הנבונה
תיבת נח - מיון בעלי חיים
פירמידת המזון
חשתי הרגשתי וגיליתי
סופות
האש התועלת והנזק
נפוצים לכל עבר
"הרוצח השקט"
אור
מתכות-המחיר הסביבתי
שפות
FUN WITH ENGLISH
Eat, Drink, and Be Healthy
Writing a description
מצוות היסוד באסלאם
היו זמנים...
La Familia
Facts & Opinions
Yes I Can
קול קורא - אנגלית
למה ללמוד ערבית?
מקרא
אמנות הבריאה
"שעשועי תורה"
סיפורי בראשית
הכי אחי
"וילכו שניהם יחדיו"
המסע בעקבות יהושע
"מגילת רות"
ספר יונה
מידה כנגד מידה
הסטוריה
הצהרת זכויות האדם והאזרח – בעבר ובהווה
העולם שמעבר לאופק
שורשים
תנועות נוער ציוניות
מורשת ותרבות ישראל
בכל דור ודור
האיש והמעשה
אבשלום פיינברג - האיש והאגדה
אבות מלאכה
בית הדין לממונות
"והנצח זו ירושלים"
העצמה שבתפילה
נעלה לירושלים
נטייל בגלגל השנה
עולים במעלות הצדקה
מולדת וחברה
מודיעין העיר שלי
אני ואתה נשנה את הסביבה
גיאוגרפיה
קול קורא לנדוד
בעיות אקולוגיות בישראל
האקלים
ים המוות הגוסס
חינוך גופני
גוף בתנועה
מתאמנים לחיים בריאים
בריאות
תזונה ופעילות
אוכלים נבון
אני אוכל בריא
באלה השיניים
זה"ב
בטוח בדרכים
בכביש נשמרת בחיים נשארת!
זהירות בדרכים לגיל הרך
חינוך
חייבים לדווח!
זה בידיים שלנו!
"טיפ טיפה יותר מדי"
חשיבה חיובית
אומ``ץ
גלגולה של שמועה
אמנות
הדיוקן באמנות
איכות הסביבה
חושבים נקי



כל הדפים

מדעים

חשתי הרגשתי וגיליתי

חוש הטעם


 

           

חוש הטעם:

אנו מרגישים בטעם בכל חלקי הפה וגם בלוע אבל בעיקר בלשון.

קולטני טעם זעירים מפוזרים על פני הלשון.

אנו מכירים ארבעה טעמים יסודיים:

מתוק , מלוח, מר וחמוץ.

אנו חשים טעמים אלה באזורים שונים של הלשון.

בין חוש הטעם וחוש הריח יש קשר הדוק. כשאנו נהנים מאוכל טעים, יש בתחושה זו, חלק לריחו הטוב.

כשאנו מנוזלים, האף סתום, גם האוכל הטעים, טעמו תפל.

חוש הטעם וחוש הריח משלימים זה את זה.

  

 

שיר : חוש הטעם

 

יש לי יש לי כאן חידה

ונראה מי שידע,

איך יודעים בלי שום ויכוח

מה מתוק ומה מלוח ?

- מה מלוח מה מתוק ?

זאת יודע כל תינוק .

בלשון מלקקים ,

וטועמים ....

ואז יודעים

אם כדאי , או לא כדאי

לאכול את זה ודי .

מי יאמר נא לי היום ?

מה הכי טעים לטעום ?

ולמה יש טעם רע ?

פויה....! איכסה..! מר

נורא ?

 

באמת איזה מזל !

כי חלילה , מה היה ,

אילו לא היה אף פעם

בלשון מעט חוש טעם ?

 

זה היה עצוב מאוד ,

אילו באמת אף פעם

לא היה לנו חוש טעם . 

 

איך היינו נהנים?

מעוגות וממתקים ?

מפירות כה טעימים ?

חמוצים , או מתוקים ?

 

בהחלט , בלי הלשון ,

לא יהי לאף  אחד ,

אף טיפה של תיאבון .

 

 בואו נשחק במשחק השאלות חוש הטעם

 

חזרה ליחידה

 

 


למעלה הדפסה שלח RSS Bookmark and Share

ערך החודש: שיתוף ושותפות - "טובים השניים מן האחד" (קהלת, ד' ט).

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר