עמוד הבית
גלריות
פורומים
צור קשר
הוסף למועדפים

 


אודות
דבר המנהלת
בעלי תפקידים
מבנה ארגוני
מבנה החטיבה
מידע לתלמידים
תקנון לתלמיד
לוח צלצולים
לוח חופשות
נוהל טיולים
לוח מבחנים - מחצית א'
לוח מבחנים - מחצית ב'
פדגוגיה
התפיסה החינוכית
השתלמות תשע"א
תוכנית יעוצית
חינוך חברתי
בית ספר קהילתי
בית ספר קהילתי
תוכנית כתו"ם
מאגר חומרי למידה
חטיבה מצטיינת
מועצת תלמידים
מקצועות לימוד
חגים ומועדים
61 שנה למדינה
אישים ואירועים
ספרייה
קבלת האחר בספרייה עבור עיוורים
ספרים חדשים בספרייה
אירועים בית ספריים
עיתון ביה``ס
למידה בשעת חירום
קישורים לאתרים בשעת חירום
הנחיות למורים - הכנסת חומרים בשעת חירום
גלישה בטוחה ברשת
כולה לייק - תשע"א
משפחה ברשת תשע"ב
קיץ בטוח באינטרנט
שבוע גלישה בטוחה - תשע"ד



חג חנוכה שמח ומהנה לכל צוות המורים,

התלמידים וההורים של חטיבה ב' רוגוזין!

 

 

היום בערב, יום ד', כ"ה בכסלו תשע"ה,

יתקיים בבית הספר טקס הדלקת נרות חנוכה

ומופע להקת הזמר של בית-הספר

בהשתתפות תלמידי כיתות ח' והוריהם.



 

מדוע חוגגים את חג החנוכה שמונה ימים? מנהל מינהל החינוך הדתי, ד"ר אברהם ליפשיץ


 

בתגובה לשאלה הידועה של הבית יוסף (טור או"ח ס' תר"ע): למה חוגגים את חג החנוכה  שמונה ימים, הרי  הנס היה רק שבעה ימים (שהרי השמן הספיק ליום אחד!?).  אני לא פעם שואל את עצמי,  האם אנחנו במקום החשמונאים היינו מנסים בכלל להדליק את המנורה ליום אחד? שהרי אין סומכים על הנס?! האם "שווה לנסות" בכלל?...

 כך גם כאשר אברהם אבינו ובני ביתו המעטים גברו על כדרלעומר ובני בריתו, יצא מלכיצדק בשיר גדול: "ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין" (בראשית יד, יח). אי אפשר שלא להתפעם מניצחון המעטים על הרבים. גם כאן נשאל את עצמינו - מה חשב אברהם, כשהוא יוצא למלחמה הזו? יש סיכוי לנצח? ונחשון בן עמינדב שקופץ למים?!? מה פתאום?... לאן זה יכול להוביל?...

ובאותו עניין -  אם היינו במקומו של דוד בן גוריון ערב הכרזת המדינה, כשאנו "מעטים מול רבים,  חלשים מול גיבורים" והסיכוי הריאלי להצליח הוא  אפסי, האם היינו בין המצביעים בעד המהלך ההיסטורי? או  שמא ההיגיון, השכל, והניסיון היו ממליצים לנו "להיות מציאותיים" ולהתנגד להקמת המדינה?!!
 גם בתוך מציאות חיינו היומיומית, כשאנו נדרשים לצאת מ"השיגרה", האם לא פעם אנו פוחדים לנסות מהלך לא שיגרתי? אנחנו מעיזים מספיק בחיינו, מול מה שנראה חסר סיכוי?...

רוב האנשים אוהבים את השגרה, כך יש להם תחושה שהם שולטים במצב.
ההיגיון, השכל, והריאליזם מוליך את דרכם. בניסיון לחבר את כל השאלות – והתשובות.
נס חנוכה מלמד אותנו שיש מקום לכווני מחשבה נוספים...
מחג החנוכה למדנו – שרק אם עושים את הצעד הראשון, יקרה נס.
העתיד מזמין את כולנו לנסות גם כשהנסיון נראה חסר סיכוי, וקרוב לבלתי אפשרי. צריך לעשות הכל כדי לא  להסתפק בהווה, צריך לשאוף למהפכות, לגדלות, להיות בעלי חזון גדול - ולהאמין שניתן לשנות.
גם כשאנו ילדים, אנו לומדים לנסות. ילד קטן מתחיל ללכת, אם הוא נופל הוא קם וממשיך לנסות. דווקא הניסיון והרצון ללכת למרות הנפילה הוא המאפשר להגיע רחוק...
 לתעוזה לעשות את הצעד הראשון הקטן, מצטרפת האמונה!
"לא בחיל ולא בכוח, כי אם ברוחי אמר ה' ".אם אדם מאמין בהקב"ה – ומתוך כך מאמין בעצמו, ברוחו, בשליחותו, אזי עם  הצעד הקטן, ההכרחי – יש בכוחו לנצח.
 הנכונות לנסות ולהתנסות מתוך אמונה וביטחון בה' היא כוח החיים.
 אנו חוגגים את חנוכה שמונה ימים, מכיוון שגם בצעד הראשון יש לראות נס. על עצם הביטחון והאמונה שיש  מקום להדליק כד שמן שמספיק ליום אחד.

עד כאן בנוגע להדלקת הנר הראשון...זה שלא היה בנס.. את "מעטים נגד רבים", שגם זה נס לא קטן. ההעזה, האמונה ביכולת להגיע גבוה, האמונה בכוחות עצמינו , ובהקב"ה שיסייע כשנבקש לקפוץ גבוה.

ומה על הדלקת שבעת הנרות? מה המשמעות העמוקה לדורות בהדלקת  כל הנרות? (כמובן לצד ציון הנס).

בחז"ל (שבת כ"א ע"ב), מצאנו את התשובה: "מאי חנוכה?... כשנכנסו יוונים להיכל טימאו כל השמנים שבהיכל". ההתקוממות של החשמונאים הייתה על הרצון להחליש את קדושת עם ישראל. המרד לא היה מרד מדיני, פוליטי- אלא על קדושת השבת, טהרת המשפחה, ולימוד התורה: "כשעמדה מלכות יוון הרשעה על עמך ישראל להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך". וכך בספר חשמונאים: "ודתי המלך עוזבים לעשות דתם" (מגילת חשמונאים ז').

חנוכה נקבע לדורות- כיוון שהניסיון לכבות את אורם של ישראל, מלווה אותנו לאורך הגלות הארוכה. והעם היהודי לדורותיו, שלא מוכן לוותר על תורתו, על מנהגיו, על המשך ההליכה באותם עקבות שהלכו אבותיו, הוא המשך של חנוכהעם הנצח ממשיך עם תורת הנצח, חג החנוכה הוא ביטוי נפלא, ומצווה גדולה של האור שיישאר לעד.

הרב סולוביצ'יק ( בספרו על התשועות) מעיר... לנאומו של חיים ויצמן כשהוא פותח את המושב הראשון של הכנסת (טו בשבט, תש"ט), שהביא רשימה של חולמים ולוחמים אשר תרמו בהקרבתם לנס קימומה של מדינת ישראל. הוא החל בוועידת קטוביץ ובתנועת ביל"ו,  הוא מזכיר את חיים נחמן ביאליק ואוסישקין. (והוא מסכים עם ויצמן!) אך  לדעת הרב סולוביצ'יק ויצמן "שכח" להזכיר את כל הדורות מאז רבן יוחנן בן זכאי עד רבי מנחם מנדל מוויטבסק, אשר צמו וקוננו על חורבן המקדש, אשר התעלמו מכל הרדיפות, הלעג והקלס, אשר המשיכו לקוות כי מחר ייבנה המקדש מחדש, וחלמו...

אותה חנוכה של האנשים  היודעים כי קיומם מובטח כל עוד מוגנים ערכיהם המקודשים...


 

 
גלישה בטוחה ברשת
 
 
מהפכת המידע של המאה ה-21 מזמנת שפע של אפשרויות חדשות ומרתקות ללמידה, ליצירת קשרים חברתיים ולהנאה. אולם לצִדן של הזדמנויות אלו, היא מציבה אתגרים חדשים ומורכבים, וחושפת אותנו גם למצבים של סיכון ופגיעה. 
 
אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך שם לו למטרה לקדם הסברה בנושא גלישה בטוחה ברשת, ולהקנות כלים להתמודדות עם מצבים לא ראויים ומסכנים. המידע והתכנים מיועדים לתלמידים, למורים ולהורים לשם קידום שימוש מיטבי ובטוח באינטרנט.

 

 

בריונות ברשת: איך מונעים, כיצד מזהים ולמי פונים?


 

 


 



 



למעלה הדפסה שלח Bookmark and Share

חדשות בית הספר
(22/09/14)
לוח מבחנים - מחצית א'
למידע נוסף

ארכיון חדשות

חיי בית הספר
טוען...
כל התמונות

לוח אירועים
<< דצמבר, 2014 >>
א ב ג ד ה ו שבת
  1
ט כסליו
2
י כסליו
3
י"א כסליו
4
י"ב כסליו
5
י"ג כסליו
6
י"ד כסליו
7
ט"ו כסליו
8
ט"ז כסליו
9
י"ז כסליו
10
י"ח כסליו
11
י"ט כסליו
12
כ כסליו
13
כ"א כסליו
14
כ"ב כסליו
15
כ"ג כסליו
16
כ"ד כסליו
17
כ"ה כסליו
18
כ"ו כסליו
19
כ"ז כסליו
20
כ"ח כסליו
21
כ"ט כסליו
22
ל כסליו
23
א טבת
24
ב טבת
25
ג טבת
26
ד טבת
27
ה טבת
28
ו טבת
29
ז טבת
30
ח טבת
31
ט טבת
     
             
כל האירועים

חיפוש באתר




חטיבת ביניים רוגוזין ב' - איכות, ערכים, מצויינות

כל הזכויות שמורות לאוריג`ין בע"מ פותח ע"י schooly אתרים לבתי ספר