נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור יהלום לטבעת אירוסין

מתכונן להציע נישואין לבת הזוג? שיהיה במזל טוב! אין ספק כי ההתרגשות רבה, וזהו אחד משלבים המשמחים בחיים.

כאשר מתכננים הצעת נישואין יש כל מיני דברים שצריך לחשוב עליהם: מיקום ההצעה, כיצד נארגן את המיקום, מה נגיד וכמובן – בחירת טבעת האירוסין.

מקובל שטבעות אירוסין הן טבעות זהב משובצות יהלום.

בחירת טבעת אירוסין היא נושא רחב, ובמדריך זה נתרכז ביהלום ונספק לכם כל מה שצריך לדעת על יהלומים.

 

כך תבחרו יהלום לטבעת האירוסין המושלמת

מה שצריך לזכור זכור זה שטבעת אירוסין היא לא עוד תכשיט: ראשית כל היא תכשיט בעל משמעות עמוקה שיזכיר לבת הזוג את תקופת האירוסין וספציפית את רגע הצעת הנישואין. שנית, טבעות אירוסין הינן תכשיט שילך עם בת הזוג שלכם יום יום ובתקווה לכל חייה ולכן ההשקעה (לא רק כספית, גם במחשבה) צריכה להיות בהתאם.

 

גודל ומשקל היהלום

אחד הפרמטרים החשובים הוא גודל היהלום ומשקלו. את משקל היהלום מודדים בקראט, כאשר קראט אחד הוא יהלום במשקל 0.2 גרם. מטבע הדברים ככל שיהלום שוקל יותר כך הוא יקר יותר, וחשוב לדעת כי קבוצת יהלומים קטנים תעלה פחות מיהלום אחד במשקלם של כל היהלומים הקטנים.

 

צבע היהלום

צבעו של יהלום נבחן במדד שנע בין D (ללא צבע) ל-Z. סימן ההיכר של יהלום הוא מידת הצבע שלו, וכן הצבע משפיע על הניצוץ המתקבל מהיהלום. ככל שיהלום שקוף יותר כך הוא יעלה יותר, וזאת משום שיהלום שקוף מאפשר לאור להשתקף בו, ולעומת זאת הברק מורגש פחות ביהלום צבעוני בצבעים כגון לבן או צהוב.

דרגות הצבע הן D עד F ליהלומים חסרי צבע, G עד J ליהלומים כמעט חסרי צבע, K עד M ליהלומים בצבע קלוש, N עד R ליהלומים בצבע בהיר מאוד ו-S עד Z ליהלומים בצבע בהיר.

 

חיתוך וליטוש היהלום

עוד פרמטר המשפיע במידה רבה על מחירו של יהלום הוא החיתוך והליטוש. חיתוך היהלום וליטושו משפיעים על מידת הברק הנשקפת מהיהלום, כאשר ליטוש ברמה גבוהה מאפשר לקרני האור לחדור מבעד לאבן ולגרום לשבירת אור. גם כאן יש רמות חיתוך שונות והשאיפה היא לחיתוך התואם את גודל האבן ומשקלה.

 

ניקיון ובהירות היהלום

יהלומים שהם כלל ללא פגמים נדירים מאוד ויקרים מאוד. המדד כאן היא מידת ההגדלה הנדרשת כדי להבחין בפגמים ביהלום:

  • :IF יהלומים ללא פגמים כלל
  • WS: יהלומים עם פגמים קטנים מאוד
  • VS: יהלומים עם פגמים קטנים
  • SL: יהלומים עם פגמים פנימיים ופגמים חיצוניים קטנים.
  • I1-3: יהלומים עם פגמים חיצוניים שניתן לראות ללא הגדלה.

 

כמה כסף מומלץ להשקיע בטבעת אירוסין?

זוהי בחירה אינדיבידואלית התלויה בהכנסה שלך ובהעדפות שלכם כזוג. מקובל לרכוש טבעת אירוסין במחיר שנע בין מחצית השכר החודשי לכפול מהשכר החודשי.

 

אבנים משובצות