נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך יהלומי מעבדה מדורגים ומוערכים?

רוצים לקנות יהלום ומעוניינים לדעת בדיוק מה הדירוג שלו? תשמחו לשמוע שגם ליהלומי מעבדה יש דירוג, בדיוק כמו ליהלומים טבעיים. אז איך בדיוק מעריכים יהלומים סינטטיים? המשיכו לקרוא וגלו!

 

קריטריונים לדירוג יהלומי מעבדה

דירוג יהלומי מעבדה מתבצע על פי מספר קריטריונים, בדומה לכל יהלום. קודם כל, המשקל של היהלום משפיע על הערך והשווי שלו. את גודל ומשקל היהלומים מסמנים באמצעות קראט כך שכל קראט שווה ל 0.2 גרם. אלמנטים נוספים המשפיעים על דירוג היהלום הם – חיתוך היהלום, ניקיון היהלום וצבע היהלום.

מדובר באותה שיטה בדיוק על פיה מדורגים יהלומים טבעיים והיא מכונה בפני רבים שיטת 4c בשל שמות הקריטריונים באנגלית – carat, cut, clarity, color. במעבדות המתעסקות בדירוג יהלומים ניתן לקבל את הדירוג המקיף של היהלום לפי הקריטריונים הללו, וכן קריטריונים נוספים כמו הסימטריה של היהלום.

חשוב לדעת שאין הבדל משמעותי בין שיטת הדירוג של יהלום מעבדה לבין שיטת הדירוג של יהלום הנכרה מן האדמה. כאשר אתם רוכשים יהלום, וודאו כי אכן מדובר ביהלום שנבדק ודורג במעבדה מתאימה. בחברת New Diamond למשל תקבלו בעת הרכישה תעודה גמולוגית שמכילה את כל פרטיו של היהלום וכן את הדירוג שלו.

 

הבדל בין דירוג יהלום מעבדה לדירוג יהלום טבעי

יהלום מעבדה, בדומה ליהלום טבעי, מגיע עם תעודה גמולוגית המפרטת את תכונותיו של היהלום. על התעודה הגמולוגית של יהלום מעבדה מצוין כי הוא גודל בתנאי מעבדה או לחלופין נוצר בידי אדם. על יהלומים סינטטיים יש דרישה לכתוב פירוט אודות תהליך הייצור, על מנת לוודא שאכן מדובר ביהלום מעבדה לכל דבר אשר זהה בתכונותיו ליהלום טבעי.

חשוב להבין כי התעודה הגמולוגית מפרטת את שווי היהלום בלבד ולא את כל שווי התכשיט, שכן הדרך היחידה להעריך את היהלום במלואו היא לפני שהוא שובץ בתכשיט. אם אתם מעוניינים לקבל תעודה המפרטת את שווי התכשיט כולו עליכם לקבל תעודת הערכת שווי של התכשיט בשביל ביטוח, תעודה זו לוקחת בחשבון גם את היהלום וגם את התכשיט בו הוא משובץ.

 

למה חשוב לשים לב לדירוג היהלום?

מה היא בעצם הסיבה בגינה שמים דגש כל כך גדול על דירוג היהלום? קודם כל, אתם רוצים לדעת שהיהלום הסינטטי שרכשתם הוא אכן יהלום לכל דבר ועניין וכי ההרכב הכימי שלו זהה ליהלום טבעי. כאשר אתם מוציאים סכום כסף לא מבוטל על יהלום כדאי שתבינו כי אתם מקבלים את התמורה למחיר ששילמתם.

הדירוג של יהלום סינטטי יכול להבטיח לכם כי הוא אכן נוצר בתנאים הנכונים ומדובר ביהלום זהה ליהלום טבעי, ולא לאבן מסוג אחר שרק מדמה יהלום במראה שלה. אל תוותרו על התעודה הגמולוגית עבור היהלום שרכשתם, ותוכלו ליהנות מתכשיט יהלום חדש ומנצנץ.

יהלומי מעבדה

תכשיט
איך מתאימים תכשיטים אישית?

הכנת תכשיטים בהתאמה אישית מתבצעת על ידי מומחים בתחום. מי שמאסו בתכשיטים הגנריים והמשעממים, צריכים לקרוא את השורות הבאות

תכשיטים לכל ארון בגדים
10 תכשיטים חיוניים לכל מלתחה

תכשיטים הם דרך נהדרת להביע את טעמכם וסגנון האישיות והאלגנטיות שלכם. התכשיטים מוסיפים נופך של זוהר לכל תלבושת. התכשיטים