נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יהלומי מעבדה צבעוניים – האם קיים דבר כזה?

יהלומים הינם אבני חן מבוקשות מאוד בשוק כיום.

אבנים אלה משובצות בתכשיטים שונים על מנת לעטר אותם ולשדרגם.

קיימת הן גרסה טבעית והן גרסה מלאכותית של היהלומים, כאשר פיתוח היהלומים הסינטטיים חל לאור הביקוש הגובר והן לאור העובדה כי אין היהלומים טבעיים נפוצים מאוד.

את יהלומי המעבדה ניתן למצוא בצבע טבעי, אם כי בשנים האחרונות ניתן אף גם לרכושם בצבעים שונים.

 

כיצד כלל יוצרים יהלומי מעבדה צבעוניים?

יצירת יהלומי מעבדה צבעוניים אפשרית ואף אין נעשית לעיתים רחוקות. יצירת יהלום מעבדה צבעוני כמעט וזהה להליך יצירת יהלום מעבדה רגיל.

 

יצירת היהלום

קיימות שתי שיטות ייצור יהלומי מעבדה. ראשית, ייצור בשיטת HPHT כאשר במסגרת שיטה זו הפחמן ממוקם במכונה ייעודים אשר בה חלים תנאי טמפרטורה ולחץ גבוהים מאוד אשר לבסוף מביאים לשינוי המבנה האטומי של הפחמן למבנה של שריג, המבנה בו מצוי היהלום. שנית, שיטת ייצור הCVD. בשיטה זו חל אידוי של תערובות גזים המכילות אטומי פחמן על ידי מיקומם במשטח עבודה המצוי בטמפרטורה מאוד גבוהה.

בכדי ליצור יהלום צבעוני במסגרת כל אחת מן השיטות, לצד שימוש באטומי פחמן מוסיפים גם  אטומים נוספים. מדובר באטומים בכמויות קטנות בהרבה מאטומי הפחמן כאשר אלו בעלי הצבע בו אנו מעוניינים לצבוע את היהלום. כך לדוגמא, אילו אנו מעוניינים ביהלום בצבע כחול נחדיר אטומי בורון.

 

ליטוש וחיתוך התוצר

הליכים אלו אחראים על מראה יהלום המעבדה. במסגרת שלב זה חלה התמקדות בעיצוב היהלום הן מבחינת צבעו, שקיפותו, דרגת הניקיון שלו ודרגת החזר האור שלו. כך גם, בשלב זה חלה הסרה של חלקים מסוימים של היהלום לשם ייצובו ועיצובו.

כאשר אנו מדברים על יהלום צבעוני הליטוש משפיע על עוצמת הצבע הנראה לעין כך שכאשר מדובר ביהלומי מעבדה מסוג זה קיימת חשיבות מרבית אף יותר לכך שהמלטש יהיה בעל מיומנות גבוהה. בעל המלאכה צריך להיות מקצועי מאוד כך שידע לפזר את הצבע ואת עוצמה שלו בצורה טובה.

 

יהלום מעבדה צבעוני אין

קיימת הנחה על פיה אנשים תמיד יעדיפו יהלום מעבדה בצבעו הטבעי על פני יהלום מעבדה צבעוני. הרי שהצבעוניות מפחיתה מהיוקרתיות שלו ואף גם מביאה לכך שנוכל להבחין בין יהלום טבעי ליהלום מעבדה. עם זאת, אין כך הדבר. ראשית, גם בטבע קיימים יהלומים צבעוניים אם כי אלו נדירים מאוד ולפיכך יקרים בהרבה מהרגילים. כך, ברור שאם נציב יהלום מעבדה בצבע אחד ליד יהלום טבעי באותו הצבע אין נבדיל בין השתיים גם אז. בהמשך לכך, אנשים אף גם בוחרים באופן מכוון להחדיר צבע ליהלומי המעבדה וזאת בכדי שיתלבו בצורה יפה עם העיצוב הכולל של התכשיט הנרכש.

אם כך, אם הנכם מעוניינים לרכוש יהלומי מעבדה צבעוניים זו הכתובת – https://dixit.co.il