נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עגילי זהב בשיבוץ יהלומים – דברים שכדאי לדעת לפני רכישה

זהב ויהלומים הם שני חומרים שהטבע העניק ומאז בני האדם הולכים אחריהם שבי.

שני חומרים קלאסיים, יפים, איכותיים ושניתן לעשות מהם מגוון דברים.

כל זה הופך אותם למתנה המושלמת, בין אם לעצמך או למישהו אחר.

עם כזו רב-גוניות, הסגנונות של עגילי היהלומים הן אינסופיות.

החל מצורת היהלום עצמו, איכות ורמת היהלום, סגנון העגיל ועיצובו וכמובן מה הכי משקף את הסטייל שלך.

אבל היזהרו מחיקויים! בגלל המחיר והפופולריות הן של הזהב והן של היהלום, משחר האנושות קמו להם חיקויים וזיופים.

לא תמיד המחיר הוא אינדיקציה לאיכות היהלום והזהב, כך שהיום ניתן למצוא עגילים יקרים באיכות חומר נמוכה.

אבל לא רק האיכות היא זו שמשנה, ישנם דברים נוספים שעליכם לדעת כדי לבצע את הרכישה המושלמת.

כל הפרטים לפניכם.

 

איכות היהלום

באופן משעשע למדי, יש יותר סיכוי שיהלום שמשובץ בעגיל יהיה מזויף מאשר יהלום בטבעת אירוסין. טבעת אירוסין נתפסת כיותר יוקרתית וחשובה והנטייה של אנשים היא לבדוק טוב טוב לפני הקנייה. מה גם, שטבעת אירוסין נמצאת על היד ואנשים נוטים לבקש לראות אותה תדיר. עגילי יהלום מזהב (או בשמם הלועזי – gold diamond earrings) לעומת זאת, מוסתרים לעיתים על ידי השיער ולא תופסים מספיק את מוקד תשומת הלב כדי שאנשים יבקשו לראות את איכות היהלום. לכן, הדיוק בזיהוי איכות היהלום חשוב שבעתיים כשמדובר בעגילים.

 

צורת היהלום

צורת היהלומים הנפוצה ביותר עבור עגילים היא צורה עגולה. ברמת העיקרון, כל חיתוך של יהלום שמתאים לפרופורציית העגיל יהיה טוב. אבל מבחינת פופולריות ופרקטיות, היהלום העגול נותן מראה קלאסי וקל לשבץ אותו במגוון סוגי עגילים.

 

קראט, מיתוס או אמת?

מי שלא מומחה בתחום, לרב יכמת את איכות היהלום לפי הקראט. קראט זו בסך הכל שיטה למדידת משקל היהלום ככה שהיא מושפעת בעיקר ממסה וגודל. יהלום עם מספר גבוה של קראט אין בהכרח משמעותו שהוא איכותי יותר. ההשפעה של הקראט ניכרת במיוחד על הכיס. ככל שהקראט יהיה גבוה יותר – כך היהלום יהיה יקר יותר (אותו דבר נכון גם לגבי זהב). וכאשר מדובר באנשים עם עין לא מומחית לחומר (כמו רובנו) נוצרה התפיסה המוטעית שככל שזה יקר זה יותר איכותי.

מעבר לפונקציית התקציב, יש לקחת בחשבון את המשקל שהאוזניים מסוגלות לסחוב. כאמור, קראט זה משקל ולכן לאדם עם אוזניים שמוטות לא כדאי לקנות עגילים במשקל קראט גדול. תנוך האוזניים עלול להימתח במשך הזמן מהמשקל העודף שהאוזן סוחבת וכך לגרום לאוזניים להיות שמוטות אף יותר.

 

צבע היהלום

היום קיימים יהלומים במגוון צבעים, ככה שהמבחר הוא רחב. הפופולריים ביותר הם הצהובים והשחורים ואותם יהיה קל יותר למצוא בחנויות וברחבי הרשת. אין זה אומר שיהלומים בגוונים אחרים נפוצים פחות, אלא רק שיש להם פחות ביקוש. גוונים נוספים של יהלומים שיכולים להעניק נופך צבעוני אך מכובד לעגילים – ורוד, כחול וירוק.