נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים כאשר בן משפחה הוריש לכם תכשיטים?

קבלת תכשיטים בירושה הינה תרחיש מוכר שמוביל לא פעם לריבים בין בני המשפחה. שכן, מדובר בפריטים בעלי ערך סנטימנטלי גבוה שמחולקים בהתאם לכתוב בצוואה. לא פעם קורה שיורש אחד מקבל תכשיט מסוים, בעוד הוא רוצה דווקא את התכשיט שניתן לאחר. יצאנו לבדוק מה אפשר לעשות במצב מורכב שכזה וחזרנו על כל המידע העדכני.

 

הקדמה – ניתן להימנע ממחלוקות

כאמור, מחלוקות בנוגע להורשת תכשיטים הן עניין שבשגרה. מי שרוצים להעביר הלאה את התכשיטים שלהם בירושה, צריכים להכין את עצמם מבעוד מועד ליום מותם. כלומר, עליהם להכין מראש צוואה מסודרת שתחלק את הרכוש על הצד הטוב ביותר.

יש מי שבוחרים לשתף את היורשים מראש ולבדוק איזה תכשיט מתאים עבור כל אחד. במידה ומתגלה שיש קושי בחלוקה, אלה מוצאים דרכים חלופיות, שיאפשרו להעביר את הירושה הלאה, מבלי להביא לריבים. מדובר למשל במכירה של התכשיטים וקבלת כסף מזומן כנגדם. כך בעצם מתאפשר לחלק את הכסף באופן שווה בין היורשים ולא להתמודד עם ההשלכות שעשויות לבוא לידי ביטוי בעת חלוקת תכשיטים.

הקדמה - ניתן להימנע ממחלוקות

 

קיבלתם תכשיט בירושה? כדאי שתקראו את הצוואה

חשוב להדגיש שאנחנו לא מנסים לסכסך חלילה בינכם לבין יורשים אחרים. לצערנו, שמענו על מקרים שגרמו לנו להיות ערניים בהקשר זה. לכן, נמליץ לעיין בצוואה במידה ושמעתם על התכשיטים שקיבלתם מצד יורש אחר. שכן, זה יכול להעביר מידע שגוי מתוך כוונה זדונית.

קריאה מעמיקה של הצוואה תגלה לכם אילו תכשיטים קיבלתם מהאדם שנפטר. שימו לב, מומלץ לבצע את ההליך לצד עורך דין ירושה, כדי שזה ימסור לידכם מידע ליורשים כאשר קיימת צוואה וכאשר זו אינה קיימת כלל (למקרה שתגלו שהנפטר לא הותיר אחריו צוואה).

 

חשיבות הפנייה לעורך דין מומלץ בדיני ירושה

כאמור, יש לא מעט ריבים שמתקיימים בין יורשים שקיבלו תכשיטים מצד אדם קרוב שנפטר. התמודדות עם מצב שכזה צריכה להתבצע תוך מתן הנחיות מקצועיות. שכן, אינכם יודעים מה עליכם לעשות בכל שלב. לכן, חשוב לפנות לעורך דין מומלץ שיש לו ניסיון עם מקרים דומים. הוא יוכל ללוות אתכם לאורך הדרך, כדי שתקבלו בסופו של דבר את המגיע לכם בהתאם לרצונו של המצווה.

 

טיפ חשוב – תאחסנו את התכשיטים במקום בטוח

עליכם להכין מראש מקום אחסון הולם ובטוח לתכשיטים יקרי הערך שקיבלתם בירושה. שכן, קרו מקרי פריצה בעבר שמטרתם הייתה לגנוב את התכשיטים בלבד. זו הסיבה שבחרנו להמליץ לכם לשמור על התכשיטים בכספת ביתית או חיצונית, כך תוכלו לישון טוב בלילה.

 

השורה התחתונה

קבלת תכשיטים בירושה עשויה להיות עניין מורכב שמצריך היכרות עם פעולות חשובות. מדריך זה ריכז את דרכי ההתנהלות שצריכות להתקיים בכל מיני תחומים. החל מהתמודדות משפטית וכלה בהתנהלות נכונה בשמירה על התכשיטים. כעת אתם מכירים במידע הנחוץ, כך שנותר לכם רק ליישם אותו.

טיפ חשוב – תאחסנו את התכשיטים במקום בטוח

הכל על עצי חיים
הכל על עצי חיים

עצי החיים הם חלק בלתי נפרד מבתי כנסת מסוגים שונים (אשכנזים, ספרדים וכו'). שכן, הם מעטרים את ראשם של

מה כל כך מיוחד בייזי סליידס?

ייזי סליידס הפכו לאחד הנעליים הפופולריות והמבוקשות של השנים האחרונות! ייזי סליידס, שיוצרו על ידי קנייה ווסט, הפכו לכאלו