נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צמידי טניס – איך יודעים שזה לא מזויף?

כריס אוורט, שחקנית הטניס, שברה במהלך אליפות משחק טניס ב-1978 את צמיד הטניס המקורי ומשובץ היהלומים שלה.

באותו רגע השהתה את המשחק ומיהרה לאסוף את היהלומים, ולמרות זאת ניצחה בסופו של דבר.

מאז נקראים צמידי יהלומים גם צמידי טניס.

המאמר יפרט כיצד לבחור צמיד טניס ולדעת שאינו מזויף.

 

מהם צמידי טניס?

צמידי טניס הם צמידים קלאסיים המשובצים ביהלומים באופן מאוד עדין ובצורה סימטרית בתוך תבנית הזהה אליהם בצבע. החיתוך של היהלומים בגודל זעיר ובעבר היו ידועים כצמידי זהב משובצים יהלומים המחוברים אחד לשני. כיום ניתן למצוא דגמים רבים ומרהיבים, דקים או עבים המשובצים ביהלומים בכל הגדלים ובגוונים שונים. להבדיל מצמיד זהב רגיל, צמיד הטניס משובץ יהלומים או אבנים אחרות ונחשב לתכשיט יוקרתי ואטרקטיבי.

 

כיצד בוחרים צמיד טניס?

את הצמיד חשוב לבחור על פי הטעם והסגנון האישי. ישנן נשים שיעדיפו צמיד טניס אלגנטי המתאים ליום ונשים שיבחרו בדגם המתאים לאירוע בערב. מומלץ לבחור בצמיד שישלים את המראה ויהיה מותאם למטרה. כדי לבחור בצמיד מקורי צריך לוודא שהיהלומים שלו באותה המידה ושהמשקל שלהם הוא זה הקובע את משקל הקראט הכולל. אם אתן חושקות בצמיד עם הרבה יהלומים, יש לבחור ביהלומים קטנים שיכסו את ההיקף של הצמיד. בנוסף, חשוב לבדוק את האיכות של היהלומים מבחינת צבע וניקיון. כמובן שצמידים איכותיים ולא מזויפים יעלו יותר. האיכות נקבעת לפי חיתוך היהלומים על המילימטר ומידת הקוטר שלהם. כלומר, הם צריכים ליצור מראה אחיד. אם אתם לא רוצים לאבד את הצמיד כמו כריס אוורט שחקנית הטניס, חשוב שהשיבוץ של היהלומים והסוגר של הצמיד יהיו יציבים. הצמידים הללו עולים לא מעט כסף ולכן כשהמחיר שלהם זול מדי, הם לבטח מזויפים.

 

קנייה איכותית ובטוחה

חשוב ביותר לרכוש את צמידי הטניס במקום אמין ואיכותי עם ניסיון והמלצות ולקבל תעודת איכות ואחריות. בתעודת האיכות צריך להיות מפורטים מספר פרמטרים: משקל הזהב והיהלומים, מידת הטוהר והעיבוד שלהם, הצבע, האיכות וכמות היהלומים. משקל הזהב נמדד על פי עובי ודרגת הכובד שלו. משקל של 15 גרם למשל, מוכיח שהצמיד כבד. כמו כן, צמיד בעל 18 קראט יהיה יקר יותר מזהב בעל מידת קראט נמוכה יותר. לצבע אין משמעות במחיר אך הוא יכול להיות צהוב או לבן. לבסוף, בדקו היכן הצמיד מיוצר. צמידים איטלקיים וישראליים עומדים בתקנים הנדרשים. לצמידי טניס מקוריים יצרפו תעודת אחריות בה יהיה רשום תוקף האחריות ושירותי התיקון. ככל שתקפידו לבחור בצמיד טניס איכותי, כך תקבלו תמורה לכספכם. השוו בין המחירים במספר חנויות שונות, אך על תתפשרו על מחיר נמוך המעיד על טיב הצמיד. כיום ניתן גם למצוא חנויות מקוונות איכותיות המפרטות את טיב הצמיד שגם דרכן כדאי לרכוש אותו.