נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קונים תכשיט לאישה – כמה זה עולה ללא מע"מ?

אין מחווה רומנטית יותר מלקנות תכשיט לבת הזוג שלכם, אך כמובן בל נשכח שמדובר בהוצאה כספית נכבדת. כמה יעלה לכם התכשיט ללא מע"מ, ואיך מחשבון מע"מ נכנס בחישוב?

 

מחווה רומנטית

אחת המחוות היפות והנפוצות הן קניית מתנה מבעל לאישה, בדגש על תכשיט. טבעת, שרשרת או צמיד יוקרתי הם סמל בינלאומי למחוות רומנטיות מוגזמות ומוגזמות פחות בין בני זוג. לרוב גם יהיה מדובר במחרוזת פנינים, יהלומים ואבני חן יוקרתיות. אין ספק שכדי לקיים מחווה רומנטית שכזאת, אחת שתראה כמו הזוגות מסרטי הקומדיות הרומנטיות, תעלה הרבה לבן הזוג, ובישראל כמובן תתווסף על העלות גם עלות המע"מ. מחשבון מעמ הוא הכלי השימושי ביותר לחישוב העלות עם מע"מ ובלעדיו.

 

מע"מ

רשות המיסים והקשר שלה לאזרח נמצאים כמעט בכל מקום ונישה אשר מערבים כסף. אפילו מילוי של מספרי לוטו וזכייה בסכום כסף גדול בעקבות כך יובילו לתהליך של ניכוי מס מסיבי מסכום הכסף המדובר. המע"מ הוא בוודאי אחד המיסים הכי נפוצים ומוכרים בכל משק בית בישראל. בעצם מדובר ב- 17 אחוזים אשר מועברים מכל קנייה מבעל העסק אל רשות המיסים.

 

הרכב עלות מוצר

קנייה של מוצר מבית עסק היא כמובן בעלות שקובע בעל העסק. בתוך סכום התשלום מגולם גם המע"מ, זאת כמובן נכון לכל מקום בארץ חוץ מדרום הארץ – עיר השעשועים החמה אילת. גם קנייה של תכשיט, לצורך העניין, כוללת בתוכה מע"מ ועל כן מייקרת את המוצר היקר בכל מקרה.

 

עלות תכשיט

כמובן שלא ניתן לכמת עלות מדויקת של תכשיטים בשל העובדה שעל כל תכשיט גובה התשלום יהיה שונה, בהתאם לחומר ממנו עשוי, גודלו ואף העסק אצלו מיוצר, כדוגמת רשתות יוקרה בינלאומיות לתכשיטים ושעונים אל מול חנות מקומית. גם עלותו של תכשיט תכלול בתוכה ערך של מע"מ על מנת שבעל העסק ירוויח מהמכירה כך שגם לאחר ניכוי המע"מ לרשות המיסים תישאר לבעל העסק הכנסה מספקת.

 

אילת חופשיה ממע"מ

המקום היחיד בארץ בו לא תאלצו לשלם מע"מ על תכשיט או מחווה רומנטית מיוחדת לאשתכם הוא כמובן המקום הכי דרומי וחם העיר אילת. במידה ותחליטו לקנות את התכשיט באילת תשלמו עליו מחיר מוזל ללא מע"מ בצורה קווית מדויקת, כלומר שמלה אשר עולה 100 שקלים במרכז תעלה באילת 17 אחוזים פחות, שזה שווה ערך לעלות של 93 שקלים. על כל עלות של תכשיט יש להוריד 17 אחוזים שהם בעצם תוספת המע"מ.

 

מס ערך מוסף או בקיצור מע"מ מגולם בכל קנייה ומחירה שמתבצעת בישראל. כאשר תחליטו לקנות תכשיט לאישה, או בעצם כל דבר אחר אשר תשלמו עליו, קנייה שלו ללא מע"מ תהיה עלות המוצר פחות 17 אחוזים, כלומר זול בהרבה!

מתנה לאמא טרייה
4 רעיונות למתנה ליולדת 

חיפוש אחר מתנה שמתאימה ליולדת, עשוי להיות עניין מורכב שאורך זמן רב. מדריך זה עולה לרשת כדי לחסוך לכם

מתנה לאחות
איך לבחור מתנה לאחות?

יש הרבה סיטואציות שבהן נרצה לקנות מתנה לאחות שטיפלה בנו: החל מלידה, דרך אירוע רפואי ועד משבר בריאותי בחיים