נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בטבעת זו: איך לבחור טבעת אירוסין שתגרום לה להגיד לך כן

הרגע המיוחל הגיע: החלטת שהגיע הזמן למסד את הקשר ולהינשא לבחירת ליבך, והכל מתחיל – איך לא? בטבעת אירוסין והצעת נישואין חגיגית ומרגשת. אך דבר אחד עשוי להעיב על ההתרגשות והשמחה – גם שלה וגם שלך: מה אם היא לא תאהב את טבעת היהלום שבחרת עבורה? המדריך הבא יעזור לך לגלות כיצד לבחור את הטבעת המושלמת עבור בת הזוג שלך ולהפוך את ההחלטה שלה להיות לך לכלה – לקלה.

 

אז איך בוחרים טבעת אירוסין? ממה מתחילים?

בחירה נכונה של טבעת האירוסין היא שלב משמעותי וחשוב ביותר במעבר לשלב הבא של מערכת היחסים שלך ושל החברה שלך. ישנם גורמים רבים שנכנסים למשוואה כאשר אתה מחפש את הטבעת המושלמת עבור הצעת הנישואין לבת זוגך, ולרוב ההחלטה איננה פשוטה ואף מורכבת. אז איך לבחור טבעת אירוסין כמו שצריך? בבואך לבחור טבעת אנו ממליצים שתשאל את עצמך את השאלות הבאות:
מהו התקציב שעומד לרשותי? אילו סוגי טבעות בת זוגי אוהבת במיוחד – מה הטעם שלה בתכשיטים? באיזה סוג יהלום כדאי להשקיע? והיכן מומלץ לרכוש טבעות אירוסין? בכתבה זו נסקור את כל הדרכים למצוא את התשובות לשאלות החשובות הללו.

 

שווה פרוטה? או: איזה תקציב כדאי להקצות לקניית טבעת אירוסין

בבחירת טבעת לכלה המיועדת עולה תמיד ההתלבטות מה הסכום שנכון לך להשקיע. בחירת התקציב לרכישת טבעת האירוסין היא דבר סובייקטיבי לחלוטין ותלוי בראש ובראשונה במצבך הפיננסי ובסכום שעומד לרשותך (לא לשכוח שלאחר הצעת נישואין מוצלחת צריך לחסוך גם לחתונה!), אבל גם בתיאום ציפיות ובחשיבות שמייחסת בת זוגך לסוג טבעת האירוסין ורמתה. עלות טבעת יהלום מתחילה סביב מחיר של 1000 ש"ח ויכולה בקלות להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. משקל היהלום בטבעת אירוסין סטנדרטית בארץ עומד על סביב החצי קראט, כשהעלות תלויה בין היתר ביהלום על הטבעת, איכותו ורמת הגימור שלו.

 

היא בחורה זהב… או שלא? כך תקלע לטעם שלה

בבחירה מוצלחת של טבעת אירוסין, כמו בבחירת שותף לחיים אין באמת "נכון" ו"לא נכון"- יש את מה שנכון לה. כדי לגלות איך לבחור טבעת אירוסין בסגנון טבעות המועדף על הכלה המיועדת שתקלע לטעמה, אתה יכול לפעול באחת מהגישות הבאות:

1.    גישת הסטטיסטיקה המנצחת (או: מיליארד חתנים לא טועים!)

גש לחנות התכשיטים הקרובה למקום מגוריך ובקש מהמוכר שיראה לך את טבעת האירוסין הכי פופולרית בחנות. ישנה סבירות גבוהה שהטבעת הכי נמכרת היא גם זו שקלעה לטעמן של נשים רבות ולכן תתאים גם לטעמה של בת זוגך. קח בחשבון שבגישה זו – לא בהכרח תהיה הלימה בין הטבעת שתוצג לך ובין התקציב שלך.

 

2.    גישת המרגל (או: גשש-בלש בפעולה):

זה הזמן שלך להשקיף על בת זוגך מקרוב מאוד ולבחון את סוג וצבע התכשיטים שהאישה בחייך עונדת בדרך כלל. זו הדרך להבין איזה סגנון היא מעדיפה. טבעות בסגנון קלאסי או בעיצוב מודרני? חלקות או מעוטרות? משובצות אבני חן גדולות או קטנות יותר? האם הטעם שלה מעודן יותר, או שהיא אוהבת דווקא תכשיטים עם הרבה נוכחות? האם מרבית הטבעות שלה דקיקות ועדינות או דווקא עבות? הקדש תשומת לב מיוחדת לצבען של הטבעות שבת זוגך בדרך כלל עונדת – האם הן כסופות או מוזהבות? אם רוב הטבעות שלה בגוון מוזהב, יתכן מאוד שהבחירה הנכונה עבורה היא טבעת אירוסין העשויה זהב צהוב. העדפה לתכשיטים כסופים מרמזת על כך שכדאי לך לרכוש עבורה טבעת אירוסין מזהב לבן. לא בטוח לגבי הגוון? יכול לצלם או לקחת עמך את הטבעת החביבה על זוגתך (בזהירות, מבלי שהיא תשים לב שנעלמה!) לחנות תכשיטים לבחירתך, ולבקש מהמוכר להציג לך טבעות העשויות מאותו החומר ובגימור דומה (טקסטורת מט או גימור מבריק).

לא בטוח מאיזו חנות להתחיל? באתרי האינטרנט של מעצבי טבעות אירוסין, תוכל להשוות בין סגנון התכשיטים האישי של זוגתך לקטגוריות בקטלוג טבעות האירוסין ולהבין מהן האפשרויות שעומדות לפניך: טבעות קלאסיות, טבעות אלגנטיות, טבעות אירוסין עדינות, טבעות מיוחדות עם אבני חן ססגוניות ועוד.

 

3.    גישת הבסטי (או: איפה כל החברות שלך? אני רוצה לראות ידיים!)

גם אם אתה לא לגמרי בטוח מה סגנון התכשיטים המועדף על בת הזוג שלך, קיים סיכוי סביר ביותר שהחברות הקרובות שלה, אחותה או אמא שלה, ידעו לכוון אותך. יש להניח שהן ערכו לפחות פעם אחת מסע קניות משותף עם זוגתך ויודעות היטב מה הטעם שלה בתכשיטים ואילו סגנונות וצבעים היא הכי מעדיפה. במידה והחברות ובנות המשפחה של בת הזוג שלך לא בטוחות – תמיד יוכלו לנסות ולחלץ ממנה מידע מבלי לעורר את חשדה שמדובר בתחקיר מקיף לצורכי רכישת טבעת להצעת נישואין. עם זאת, תופתע לגלות שיתכן והחברה שלך כבר שוחחה עם החברה הכי טובה שלה על העדפותיה לגבי טבעות אירוסין. בקיצור: אין לנו ספק שהנשים שאוהבות את האשה שלך ישמחו להתלוות אליך לחנות התכשיטים כדי לסייע בבחירת הטבעת המושלמת לבחירת ליבך.

 

4.    גישת השופינג (או: במקרה עברנו פה)

יצאתם יחד לקניון? נסה לעבור עם בת הזוג באזור חנויות התכשיטים ולהאט באגביות ליד חלונות ראווה. שים לב איך היא מגיבה לתכשיטים וטבעות המוצגים שם ואם יש טבעת שזוכה לתשומת לב מיוחדת ממנה. יתכן שאפילו יהיה לה משהו להגיד על טבעות מסוימות ואם תרגיש שמתפתחת שיחה בנושא, תוכל לנסות ולברר איתה בנונשלנטיות מה דעתה על טבעת ספציפית שנראה לך שתתאים לה. תגובתה תסייע לך להבין האם אתה בכיוון או שנדרש חישוב מסלול מחדש. את אותו הטריק תוכל בקלות ליישם במידה ויש לך גישה רגעית למכשיר הסמארטפון שלה. הצצה חטופה באפליקציות המדיה החברתית שלה, למשל בפינטרסט, פייסבוק, או האינסטגרם שלה יאפשרו לך לגלות אם היא סימנה, שמרה או עשתה לייקים לתכשיטים או ספציפית לטבעות בסגנון מסוים. כן, אנחנו יודעים – זה קצת על גבול הפולשני, אבל היי – אתם עומדים לבלות את שארית חייכם ביחד! זה למטרה טובה.

 

5.    הגישה הישירה (או: פשוט תשאל אותה!)

רוב הנשים יודעות שההתמצאות של בני זוגן בענייני תכשיטים היא, איך לומר? לא 100 קראט. אם ידוע לך שבת זוגך חושדת ממילא בכך שאתה עומד להציע לה להתחתן, ושבחירת טבעת האירוסין ועיצובה הן משמעותיות עבורה – למה שלא תאפשר לה לבחור אותה איתך? בחירת טבעת אירוסין יכולה להיות חוויה משותפת נפלאה ובלתי נשכחת עבורכם, ותיאום ציפיות יתרום בהחלט לשביעות הרצון של שניכם. אז אל תתבייש – היא בטוח תתרגש.

 

האם יהלומים הם באמת חבריה הטובים של כל אישה?

רגע, מה אם היא בכלל לא רוצה טבעת?! נכון, יתכן ובת הזוג שלך לא חסידה גדולה של תכשיטים. מה יעלה בגורל הצעת הנישואין? ובכן, גם אם ביומיום זוגתך אינה נוהגת לענוד טבעות, שרשראות ושלל עגילים, טבעת אירוסין טומנת בחובה משמעות סימלית של מחויבות, השקעה בזוגיות ונתינה ולכן היא חלק בלתי נפרד מהצעת נישואין. זכור: טבעת אירוסין היא לא עוד תכשיט שאתה מעניק לה כמתנה – זו מחווה מסורתית ומרגשת שזוגתך מצפה לה כשמדובר על החלטה משמעותית כמו חתונה.

במידה ואתה מוטרד מהאפשרות שהטבעת כתכשיט בולט ויוקרתי תגרום לה לאי נוחות או לא תתאים לסגנון האישי שלה, אנו ממליצים לך לבחור בדגם סולידי בעיצוב נקי, פשוט ונטול עיטורים, צבעים או חיתוכים יוצאי דופן. עם טבעת בעיצוב קלאסי, לא תוכל לטעות. הבחורה שלך מודעת לעלויות ונרתעת ממש מהרעיון של טבעת יהלום? גם לזה יש פתרון: בחנויות תכשיטים רבות תוכל למצוא טבעת אירוסין משובצת אבן מסוג זירקון, שדומה להפליא ליהלום אך עולה הרבה פחות. מרבית האנשים לא יבחינו כלל בהבדל!

 איך תדע מה המידה הנכונה של טבעת האירוסין שתקנה למיועדת שלך?

כמה חלמת על הרגע בו תכרע ברך לפני אהובתך, תיקח את ידה בידך, תשאל אותה את השאלה הגדולה ואז תשחיל טבעת משובצת יהלום על אצבעה… אבל האם העלית בדמיונך את האפשרות שהטבעת לא תתאים בגודלה? הטיפ שלנו: להמנע מראש מהסיטואציה המביכה! כדי להיות בטוח שאתה רוכש טבעת במידה הנכונה לזוגתך, פשוט השאל מתיבת התכשיטים שלה טבעת שלא נמצאת בשימוש לעתים קרובות מדי, ובדוק עם איש מקצוע בחנות התכשיטים מהו הגודל שיתאים לה. מומלץ לוודא עם התכשיטן שהטבעת תתאים לאצבע ברמת דיוק גבוהה כדי שלא תהיה רופפת או לוחצת מדי. עדיין לא סגור על המידה? כלל האצבע אומר שעדיף ללכת על בטוח ולבחור מידה גדולה יותר מאשר להצטער. באופן זה, במקרה הכי גרוע – גם אם הטבעת מעט רופפת, תוכל בת זוגך להסתובב ולהתרברב בה לאחר הצעת הנישואין. התאמות במידת הטבעת תוכלו לבצע גם בהמשך, כמובן.

 

איפה הכי משתלם לקנות טבעת אירוסין?

אחרי שגילית מהו סגנון הטבעת, המידה הנכונה והתקציב שלך, מגיע השלב המעשי בפרויקט הצעת הנישואין שלך: שלב רכישת הטבעת. אז כבר יש לך מושג איך לבחור טבעת אירוסין, אבל איפה כדאי לקנות טבעת אירוסין? ובכן, בבורסה ליהלומים תוכל למצוא מגוון רב של מעצבי תכשיטים לכל כיס, חנויות בוטיק וסטודיואים המציעים שלל טבעות אירוסין שמתאימות לכל תקציב. מה שחשוב לדעת כשקונים טבעת אירוסים הוא שמדובר במקום עם שירות, אמינות, ותק ומקצוענות בתחום הצורפות והיהלומים, אשר מציג תעודה גמולוגית עם מפרט מלא עבור כל טבעת משובצת (משקל, סוג, נקיון וצבע), ותעודת אחריות שמבטיחה לכם טיפול בתיקונים וכל פגם שעשוי להתגלות או להיווצר בטבעת בעתיד – זו הרי רכישה של פעם בחיים! (אנחנו מקווים). בהקשר זה – חשוב ביותר לוודא שלחנות ממנה אתה רוכש את טבעת האירוסין קיים אישור מטעם מכון התקנים. כשמדובר על יהלום מרכזי גדול במיוחד בטבעת, נהוג גם לבקש אסמכתא מטעם מכון תקנים חיצוני אמריקאי או אירופאי.

לעתים קרובות, הטבעות אינן מיוצרות במקום בו רוכשים אותן אלא נרכשות מספק חיצוני ובמצב זה לחנות ממנה רכשת את הטבעת לא תהיה כל אפשרות לתת מענה לבעיות כמו שבר בטבעת, צורך בהתאמות, תיקונים, ניקיון, מירוק וחידוש התכשיט. התעודה הגמולוגית היא המסמך שמבטיח לכם כי הטבעת נבדקה מראש על ידי מומחים בתחום הזהב והיהלומים וכי התעודה המצורפת לתכשיט משקפת את תכונותיו בפועל – כלומר את רמת הקראט וארבעת מאפייני היהלום.

 

מהם המאפיינים החשובים של היהלום בטבעת אירוסין?

ליהלומים המשובצים בטבעות אירוסין יש ארבע תכונות (הנקראות "ארבעת ה-C") שמגדירות את האיכות שלהם ומשפיעות גם על מחירם לצרכן. אמנם כדי להעריך את שוויו האמיתי של יהלום נדרשת מומחיות של יהלומן, אך היכרות עם מדדי איכות האבן תסייע לך להבין האם אתה מבצע רכישה נבונה. אלו הם הפרמטרים לפיהם תדע לזהות את שווי היהלום בטבעת שאתה רוכש לקראת הצעת הנישואין שלך:

 

1.    ניקיון (Clarity)

ניקיון יהלום נוגע לרמת הצלילות של היהלום. צלילותו של יהלום נמדדת בכמותם, גודלם ומיקומם של פגמים במבנה הפנימי שלו ועל פני שטחו החיצוני. יהלום עם מספר פגמים מועט במיוחד יחשב מושלם ונקי יותר ולכן יהיה שווה סכום גבוה יותר.

 

2.    חיתוך (Cut)

יופיו של יהלום נגזר ישירות מהאופן בו חתכו אותו. חיתוך בגימור מדויק וזוויות מושלמות יהיה נוצץ, מבריק ומרשים יותר, בניגוד ליהלום בחיתוך גס ולא מקצועי שיראה אטום, חסר ברק ואף עכור ומוכתם.

 

3.    משקל (Carat)

ראשית – מה זה קראט? קראט הינו יחידת מידה שמתיחסת למשקלו של היהלום. יהלומים גדולים כבר כמעט ואינם בנמצא בטבע, ומאחר והם הפכו כה נדירים – הם שווים הרבה יותר ומתומחרים גבוה משמעותית מיהלומים במשקל נמוך יותר. כל קראט שוקל חמישית גרם ונחלק ל-100 נקודות. לכן אם נרד אפילו בנקודה בודדת הדבר ישליך על שלמותו של היהלום ועל מחירו. חשוב לשים לב: היות וצורתו של היהלום הינה תלת מימדית, שני יהלומים באותו המשקל עשויים להיראות לך שונים משמעותית בגודלם. לצורת היהלום יש יכולת גם לפצות על משקל carat נמוך – למשל, יהלום בחיתוך אגס או חיתוך אובלי בהחלט עשוי להיראות גדול לעומת יהלום בעל משקל זהה שחיתוכו עגול. בהקשר זה, תופתע לגלות שטבעת אירוסין משובצת במספר יהלומים במשקל כולל של קראט יחיד, עשויה להיות פחות יקרה מטבעת עם יהלום בודד במשקל קראט.

 

4.    צבע (Color)

צבעו של יהלום מגדיר את ערכו ושוויו. מאחר ואור רב יותר חודר ליהלומים נטולי צבע, יהלום שקוף יותר יראה נוצץ יותר ובהתאמה – יהיה גם יקר יותר. צבע היהלום מסומן בעזרת אותיות בסקאלה שבין D – הסימון עבור יהלום ללא צבע, שהוא גם הסוג היקר ביותר, ועד Z – שמייצג יהלום צהוב בהיר, הסוג הזול ביותר. הצבעים מחולקים לקטגוריות של "קולקשן" (D – F), "לבן" (G – I), "לבן מסחרי" (J – M) ולבסוף ה"צהובים" (N – Z) ככל שנתקדם על סקאלת האותיות נמצא יהלומים בעלי גוונים עדינים של אפור, חום או צהוב – מה שמקטין את שוויה של האבן. בעוד שיהלומים מטווח הקולקשן נחשבים יקרים ביותר ונדירים למדי, יהלום מסוג לבן ולבן מסחרי יעלה הרבה פחות ועדיין יעשה רושם מעולה ביותר כחלק מטבעת אירוסין.

לסיכום, מציאת האיזון האופטימלי בין עלותו של היהלום, גודלו ורמת הגימור שלו הוא המפתח לאיתור היהלום המושלם עבור טבעת האירוסין שתעניק לבת הזוג שלך. בסופו של דבר, מדובר כמובן בעניין של טעם אישי. יש מי שיעדיפו אבן גדולה יותר על חשבון איכות היהלום, ויש מי שיבחרו בטבעת בשיבוץ יהלום בגודל קטן אך איכותי יותר. כך או כך – מדובר ברכישה לא זולה ולכן מומלץ ביותר לשקול הוספה של ביטוח עבור טבעת האירוסין, כדי שיהיה לך ולזוגתך שקט נפשי לשנים הבאות.

 

ולסיכום – מה אם לא הצלחת לקלוע לטעמה בפעם הראשונה? עד החתונה זה יעבור!

אנחנו מודים, לבחור טבעת אירוסין שבת הזוג לא תרצה להוריד מהאצבע, זו משימה לא פשוטה ואף מלחיצה. עם זאת, הבחירה החשובה באמת היא ההחלטה לחלוק את המשך חייכם זה עם זו. מה אנחנו מנסים להגיד פה? שלאהבת אמת אין תחליף, אבל טבעת ניתן להחליף! העיקר הוא שרגע הענקת הטבעת יהיה מרגש, אמיתי ובלתי נשכח. אז את האישה המושלמת כבר בחרת, את טבעת האירוסין המושלמת עבורה אתה עתיד למצוא בקרוב מאוד, וכעת משעזרנו לך להתכונן לרכישה המשמעותית ביותר בחייך הזוגיים, הגיע הזמן לתכנן הצעת נישואין של פעם בחיים. לחוץ? אל תהיה! אנחנו סמוכים ובטוחים שאם הגעת עד כאן כבר הספקת לגבש הבנה די טובה לגבי הטעם, הסגנון וההעדפות של בת זוגך. כל מה שנותר לנו הוא לאחל לך שתזכור להנות גם מהחוויה ודרך צלחה.

שיהיה במזל ורק טוב!

טבעת אירוסין

כיצד מתמחרים אונקיית זהב?

רבים שמעו על מקרה מוזר שאירע לאחרונה, כאשר אדם תמחר אונקיית זהב שהייתה ברשותו באופן שאינו הגיוני. הדבר גרם

מה כרוך בלכידת מכרסמים

יש לכם עכבר בבית? נתקלתם בגללים קטנים? חושדים שמכרסם כלשהו מסתובב בסביבה? אנחנו רק יכולים לשער שאתם מעדיפים להתעלם

הכירו את הספא עד הבית

לאחרונה אנו שומעים לא מעט תלונות מצד אנשים שנמצאים מסביבנו. כולם עובדים קשה והגוף לא יכול להכיל יותר מידי.

מה זה קלאב קאר?

קלאב קאר הינו רכב חשמלי פתוח המשמש לסיורים וטיולים בשטח פתוח המתאים לכל גיל. באתר קרמל תוכלו למצוא את

2 דרכים להעברת כסף לחול

רבים מוצאים את עצמם תרים אחר אפשרות נוחה להעברת כספים לחול. בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית בשיח הנוגע