נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נעצרת בגין מהירות מופרזת – האם צריך להעביר את כל התכשיטים בעת המעצר

במידה ושוטר תפס אותך נוסע במהירות מופרזת, והוא מחליט לקחת אותך למעצר, מתעוררת השאלה – אילו חפצים יכול השוטר לקחת ואילו לא.

מעצר הוא סיטואציה מלחיצה ומאיימת, במיוחד כאשר ישנם דברים יקרי ערך ברכב, מה שמוסיף עוד חשש ודאגה.

כאשר מדובר על תכשיטים, חשוב לעשות הפרדה בין תכשיטים שנמצאים על הגוף של העצור לבין תכשיטים שנמצאים על גופם של שאר הנוסעים ברכב (במידה וישנם) או שנמצאים בכלליות ברכב.

 

סמכויות השוטר לערוך חיפוש

לפי סעיף עשרים ושתיים לפקודת סדר הדין הפלילי, יכול שוטר בזמן שהוא עוצר אדם לערוך חיפוש על כל הגוף שלו. במהלך החיפוש הזה הוא יכול גם להסתכל על בגדיו של אדם (למשל במידה והתכשיטים נמצאים בכיסים) וגם בכליו של אדם (במקרה הזה, יכול השוטר לערוך חיפוש בכל הרכב שבו נהג העצור במהירות מופרזת).

כדאי לזכור, שהרבה פעמים, השוטר יערוך חיפוש רכב ומעמיק, בעיקר כאשר הוא רואה סיטואציה מחשידה, למשל כאשר הוא סבור כי ברכב עלולים להימצא פריטים גנובים, סמים או דברים בסגנון הזה, לרוב לא יעשה חיפוש כל כך מעמיק ברכב ש"רק" הייתה בו נהיגה במהירות מופרזת.

 

סמכות השוטר להחזיק חפצים שהוא תפס בחיפוש

בהתאם לתת סעיף עשרים ושתיים ג', כאשר השוטר עורך את החיפוש, יש לו את הסמכות לתפוס (כלומר, לקחת את החפצים) חפצים שהוא מצא בחיפוש ולהחזיק אותם במשמורת, כלומר ברשות הרשויות עד שיסתיים המעצר.

כאשר הוא מחליט לעשות כן הוא יערוך רשימה מדויקת של כל החפצים שהוא תפס, יחתים את בעל החפצים וימסור לו עותק של הרשימה, זאת על מנת שיידע לקבל את הכל בתום המעצר.

 

האם צריך להעביר את כל התכשיטים בעת המעצר?

כמו שניתן להבין מלשון החוק, מה שצריך להביא לשוטר הוא מה שהוא תפס בזמן החיפוש. כלומר, במידה והוא דרש את כל התכשיטים, יש להעביר לו אותם, אולם, ככל שהשוטר לא דרש את כל התכשיטים ברכב, אין צורך למסור אותם אליו.

 

התכשיטים שלא נמצאים על הנהג

התכשיטים שיימצאו אצל העצור כנראה יילקחו ויושארו במשמורת עד תום המעצר, בעוד שהשוטר לא יכול (אלא בהקשרים מסוימים) לדרוש את התכשיטים שנמצאים על שאר הנוסעים ברכב.

באשר לשאלת התכשיטים שנמצאים ברכב, זו סוגייה מורכבת יותר, שעליה מומלץ להיוועץ עם עו"ד תעבורה מומחה. שכן, צריך לבחון באיזו עילה מעוניין השוטר לקחת את התכשיטים שנמצאים ברכב וסביר מאוד שהתערבות של עורך דין שמכיר מקרים דומים, בקיא בלשון החוק ובעל שפה משותפת עם השוטרים יכול למנוע מתפיסה של תכשיטים האלו.

 

חשיבות ההתייעצות עם עורך הדין

במידה והתפיסה אינה חוקית, יש לכך משמעויות רבות, למשל פיצויים מסוימים ובעיקר – אי לקיחת התכשיטים. לכן, כאשר נמצאים בסיטואציה כזו, פנו לעורך דין תעבורה.

כיצד מתמחרים אונקיית זהב?

רבים שמעו על מקרה מוזר שאירע לאחרונה, כאשר אדם תמחר אונקיית זהב שהייתה ברשותו באופן שאינו הגיוני. הדבר גרם

מה כרוך בלכידת מכרסמים

יש לכם עכבר בבית? נתקלתם בגללים קטנים? חושדים שמכרסם כלשהו מסתובב בסביבה? אנחנו רק יכולים לשער שאתם מעדיפים להתעלם

הכירו את הספא עד הבית

לאחרונה אנו שומעים לא מעט תלונות מצד אנשים שנמצאים מסביבנו. כולם עובדים קשה והגוף לא יכול להכיל יותר מידי.

מה זה קלאב קאר?

קלאב קאר הינו רכב חשמלי פתוח המשמש לסיורים וטיולים בשטח פתוח המתאים לכל גיל. באתר קרמל תוכלו למצוא את

2 דרכים להעברת כסף לחול

רבים מוצאים את עצמם תרים אחר אפשרות נוחה להעברת כספים לחול. בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית בשיח הנוגע