נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מצאתם תכשיטים ישנים של סבתא – שמרו עליהם אולי זה יעזור להוציא אזרחות

ישראלים רבים זכאים להוצאתו של דרכון פורטוגלי בעקבות הקשר שלהם לגירוש פורטוגל והשינוי בחוק האזרחות הפורטוגלי שמאפשר לרבים להצטרף לשורות אזרחי המדינה.

לעיתים, הקשר בין המשפחה לפורטוגל הוא פשוט יחסית להוכחה, למשל, במידה ושם המשפחה (עד שלושה דורות אחורה) כולל שם משפחה שנמצא במאגר השמות של ממשלת פורטוגל (כל מי ששם משפחתו מתאים יכול להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית).

במקרים אחרים, הקשר בין המשפחה לפורטוגל קשה יותר להוכחה. במקרים כאלו, משרדי עורכי דין רבים שמתמקצעים בהוצאת דרכון פורטוגלי ומכירים את חוק האזרחות הפורטוגלי לעומקו, מציעים בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי. משמעותה של בדיקת זכאות זו היא שניתן לקבל אומדן האם שווה לפתוח בתהליך או לא.

 

רגע, אז מה התכשיטים של סבתא קשורים?

אז ככה – הרבה פעמים, כאשר הקשר המשפחתי לפורטוגל רחוק יותר, הוכחה של קשר תרבותי ליהדות פורטוגל (לגווניה) עושה את העבודה. כמו שאנחנו יודעים, לכל עדה יש את עיצוב התכשיטים שלה, לכן, במידה ולסבתא יש תכשיטים מסורתיים כלשהם, זה יכול מאוד מאוד לעזור.

התכשיטים הם חלק ממחקר רחב יותר שצריך להיעשות באמצעות שכירת שירותיו של חוקר גנאולוגי, כלומר חוקר שינבור בהיסטוריה המשפחתית ויוכיח את הזיקה לפורטוגל. הצורך בחוקר גנאולוגי גובר ככל שהקשר ההיסטורי בין הקהילה לבין פורטוגל רחוק יותר – אך קיים.

 

מחקר גנאולוגי

בסופו של המחקר, החוקר בונה אילן יוחסין משפחתי שמסביר כיצד המשפחה וההיסטוריה שלה מתקשרת להיסטוריה של מגורשי פורטוגל. כמו שאמרתי, התכשיטים יכולים להיות אינדיקציה ברורה, אינדיקציות נוספת הן שפות, למשל במידה וסבתא הייתה דוברת לדינו, או שהיו לה תלבושות מסורתיות לאירועים מסוימים – הכל יכול לשמש כעזרה.

על אף שניתן לשכור את החוקר שיעשה זאת באופן פרטי, עבודתו לרוב יקרה יחסית וככל שהקשר המשפחתי רחוק יותר, לא תהיה משתלת בהגשת מסמכים עצמאית. לעומת זאת, כאשר מתקשרים עם משרד עורכי דין שמתמקצע בתהליכי קבלת דרכון הפורטוגלי, שירותי המחקר האלו כלולים לרוב בתשלומים למשרד, וכן הכל נעשה במקום אחד, מנוהל באופן מקצועי כאשר יודעים להנחות את החוקר בדיוק מה לחקור ואיך על מנת שזה ישרת את התיק.

 

שימוש בשירותיו של עורך דין

כאשר כל התיק מלווה על ידי עורך דין מקצועי, במיוחד כאשר מדובר על קשר תרבותי מעט מרוחק יותר לפורטוגל, החשיבות של עורך דין היא עצומה. היכרות עם תקדימים, הקשר עם עורכי דין מקומיים שיודעים את השפה וניסיון עם הבירוקרטיה הפורטוגזית כולם מהווים יתרונות משמעותיים.

עבודה עם משרד טוב מבטיחה את השגת האזרחות באופן המהיר ביותר, ללא שום עיכובים או תשלומים מיותרים. על אף שלכאורה נדמה שהגשת מסמכים עצמאית ללא עורך דין תהיה קלה או זולה יותר, היא לרוב מכלה המון זמן ותוצאותיה נמוכות יותר וכוללות הרבה יותר מאמץ, ששווה כסף גם הוא.

כיצד מתמחרים אונקיית זהב?

רבים שמעו על מקרה מוזר שאירע לאחרונה, כאשר אדם תמחר אונקיית זהב שהייתה ברשותו באופן שאינו הגיוני. הדבר גרם

מה כרוך בלכידת מכרסמים

יש לכם עכבר בבית? נתקלתם בגללים קטנים? חושדים שמכרסם כלשהו מסתובב בסביבה? אנחנו רק יכולים לשער שאתם מעדיפים להתעלם

הכירו את הספא עד הבית

לאחרונה אנו שומעים לא מעט תלונות מצד אנשים שנמצאים מסביבנו. כולם עובדים קשה והגוף לא יכול להכיל יותר מידי.

מה זה קלאב קאר?

קלאב קאר הינו רכב חשמלי פתוח המשמש לסיורים וטיולים בשטח פתוח המתאים לכל גיל. באתר קרמל תוכלו למצוא את

2 דרכים להעברת כסף לחול

רבים מוצאים את עצמם תרים אחר אפשרות נוחה להעברת כספים לחול. בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית בשיח הנוגע